Nedavno je završen Međunarodni sajam sladoleda, poslastičarskih i pekarskih proizvoda, čokolade i kafe – SIGEP, u Riminiju, gde smo imali priliku da se upoznamo sa novim trendovima i ukusima, ali i sretnemo predstavnike dobro poznatih brendova koje distribuiramo: Barbara Decor, Martin Braun, Fabbri.
Kako je Fabbri nov brend u našem portfoliju, na predstojećem Sajmu ugostiteljske opreme HoReCa posvetićemo mu posebnu pažnju, a vama dati priliku da degustirate nove ukuse dobro poznatog italijanskog sladoleda.
Do tada, prenosimo vam deo utisaka sa SIGEP-a naših prijatelja iz časopisa Pekar&Poslastičar:
Kako je mala voćka – amarena – postala zaštitni znak velikog brenda, i koliko je truda potrebno da se od ručne proizvodnje i daleke 1905. godine stigne do jednog od najvećih proizvođača sirovina za proizvodnju sladoleda i sastojaka za poslastičarske proizvode u Italiji i svetu, saznali smo na nedavno održanom Međunarodnom sajmu sladoleda, poslastičarskih i pekarskih proizvoda, čokolade i kafe – SIGEP, u Riminiju – kao gosti na štandu Fabbri-ja. O povratku ovog velikog brenda na naše tržište informisao nas je Dragan Stojmenović, poslastičar, edukator i promoter distributera Fabbri-ja za Srbiju – kuće Eurogel iz Beograda, a kroz priču o Fabbri magiji proveo nas je Alberto Koki (Alberto Cocchi), menadžer izvoza za Istočnu Evropu.
Kvalitetni sastojci – zalog za kreativnost
Štand Fabbri-ja na SIGEP-u vrlo je lako naći – prepoznatljiva plavo-bela mustra krasi kulise koje zauzimaju zavidan broj kvadrata na ovom prestižnom sajmu. Uz degustaciju sladoleda iz bogate Fabbri-jeve palete, gospodin Stojmenović nam priča o saradnji sa ovom kućom, kao želji Eurogela da vrati velikog proizvođača na naše tržište i omogući poslastičarima da obogate svoje kreacije:
„Iz mog poslastičarskog iskustva znam koliko je važno imati pri ruci kvalitetne sastojke. I sada, posle 17 godina rada u ovoj struci, ozarim se pri pogledu na police pune kalupa, pasti, preliva ili punjena i nadeva, od kojih se može napraviti bukvalno sve do čega mašta može da vas odvede. To je i bio jedan od razloga da „vratimo” Fabbri na naše tržište, tj. da se kao jedan od distributera materijala za poslastičarstvo izdvojimo onim što je najbolje na tržištu – u isto vreme inovativno i kvalitetno. Kao primer mogu da izdvojim njihove nove vegan baze, što je zapravo zamena za belanac. Radi se o proteinima izvučenim iz krompira i leblebija, a od ove baze moguće je praviti „čuda”: posni makaronsi ili posne šampite, npr. – potpuno istog ukusa kao sa pravim belancem.”
Tajne zanata, novih pristupa i ukusa Stojmenović je otkrivao i u edukativnom centru Fabbri-ja, a koje je spreman da, sa zadovoljstvom, podeli sa kolegama.
„Ja nisam zagovornik strogih pravila i uvek bih glasao za malo slobode u sastavljanju recepata. Na žalost, u našem poslu sve je manje vremena za kreiranje, jer tempo rada to ne dozvoljava, pa je korisno i poželjno dobiti savete od onih koji se bave otkrivanjem novih mogućnosti. Nekada samo uvođenje novog proizvoda otvara u jednoj poslastičarnici prostor za novu liniju proizvoda,” ističe Stojmenović, i dodaje da danas poslastičarima posao mnogo olakšava postojanje polugotovih smesa, koje u rukama veštog majstora uz kreativne recepte stvaraju umetnost, a štede vreme.
Više utisaka i zanimljivih priča, očekujte u narednim tekstovima, a do tada posetite naš štand na Sajmu ugostiteljske opreme HoReCa u hali 2C, štand 2321.